Forside Handlekurv Nyheter Logg inn Husk å logg inn for å få tilgang til dine egne maler og produkter

Salgs- og leveringsbetingelser

Bordingportalen.no er blitt til Wittusen & Jensen og vi vil fortsatt selgergrafiske produkter og tjenester. Gjennomført bestilling innebærer at du godkjenner våre kjøpevilkår og samtykker til at du registreres i vårt kunderegister. Alle produkter vi selger kan brukes i Norge.

Bestilling
En bestilling via internett er gjennomført når du mottar en ordrebekreftelse fra oss. Vi kan ikke garantere at vi kan levere alle varene du har bestilt. Vi inngår ikke avtaler med mindreårige (under 15 år) uten foresattes godkjenning.

Priser
Prisene i Bordingportalen oppdateres jevnlig. Det vil derfor være eksempler på at et produkt endrer pris fra en uke til en annen. Vi tar forbehold om noen gale priser på internett grunnet tekniske årsaker. Priser på våre varer angis i norske kroner og vist beløp medregnet merverdiavgift før betaling.

Porto/frakt
For å gjøre det enkelt og oversiktlig for deg som kunde fakturerer vi følgende priser på frakt.

  • Brev: opp til 1 kg. Kr. 70
  • Pakker: fra 1-15 kg Kr.150
  • Pakker: fra 16-25 kg Kr.200
  • Ved større kvantum beregnes frakt.

Du blir bare belastet med porto én gang pr. bestilling, slik at frakten blir billigere for deg, jo flere produkter som bestilles.

Levering
Leveringstidene er forventede leveringstider. Bestillinger blir normalt sendt innen 1-3 dager. Postens leveringstid ut til kunden kommer i tillegg; 2 – 4 dager. Produkter som er bestillingsvare tar ytterligere noen dager å levere, avhengig av leverandør.
Hvis forsendelsen antas å få plass i postkassen din, sendes den som A-post. Dersom postbudet anser at den er for stor for å få plass i postkassen din, vil forsendelsen bli levert til Postkontoret/Post i butikk i ditt område, og du vil få en hentemelding fra Posten. Ved større forsendelser vil det bli levering med annen transportør til mottakeradresse.
Bordingportalen leverer kun til adresser i Norge.

Forsinkelse
Uforutsette forsinkelser kan oppstå. Leveringsproblemer som vi kjenner til, får du alltid din informasjon via din e-postadresse.
Ved forsinkelse, eller dersom varen ikke blir levert, og dette ikke skyldes kjøperen selv eller forhold på kjøperens side, har kunden rett til å heve kjøpet. Pengene vil i så fall bli tilbakebetalt innen 14 dager. Se forøvrig eget punkt om angrerett.
 
Restordre/delleveranse
Restnoterte varer vil bli ettersendt portofritt så snart vi mottar dem fra leverandørene.

Uavhentede pakker

Uavhentede pakker blir belastet med et returgebyr etter samme tabell som frakt. Kreditnota sendes da til varemottaker med fratrekk av returgebyr. Er bankkort allerede belastet, blir beløpet trukket fra på kreditnotaen, og beløpet blir utbetalt kjøper.


Avbestilling
Varer vi ikke kan levere, restnoteres ikke, men må bestilles på nytt. Hvis vi må slette noe i bestillingen din, får du melding om det via e-post.
 

Moms/mva
For momspliktige varer er prisen som vises på nettsidene Uten merverdiavgift.

Reklamasjon/defekt vare
Er varen skadet, har feil eller mangler, erstatter vi denne uten ekstra omkostninger for deg. Kontakt oss på e-post bergen@wj.no eller telefon 482 11 200, så sørger vi for at du får tilsendt et nytt eksemplar så raskt som mulig. Dette gjeder standard varer som ikke er kunde tilpasset. Varer som er laget gjennom design på nettsiden vil da ikke kunne returneres.

Angrerett
Som forbruker har du 14 dagers ubetinget angrerett. Varen må være ubrukt og i samme stand som da du mottok den. Du må selv betale returfrakt dersom du angrer på din bestilling.
Dersom du ønsker å returnere en vare må angrerettskjema legges ved varene du returnerer. Angrerettskjemaet legges ved alle utsendte varer, og kan også lastes ned her. På dette skjemaet finner du også adressen varene skal sendes til.

Tilbakebetaling
Så snart vi har mottatt og behandlet varene du har returnert, vil salgssummen inkl. frakt bli tilbakeført innen 14 dager fra den dagen vi mottok din henvendelse. Tilbakebetaling vil skje til det kredittkortet du benyttet ved bestilling.

Vi forsøker å løse evt. tvister i minnelighet, og vil ellers følge Forbrukertvistutvalgets avgjørelser. Forøvrig henvises til angrerettloven og kjøpsloven

Les mer om Betaling og Sikkerhet